tisdag 11 mars 2014

Gårdagens

Andra gången på en kort tid nu som jag vaknar upp på bra humör! Även då jag sov sådär. Jag tog bara Sycrest igår kväll och det straffade sej med att jag än en gång vaknade fyratiden. Två melatonin på det och jag sov till åtta. Melatonin dosen är nu höjd till 5mg så kanske det ska börja hjälpa.

Jag hade en intressant dag igår med ett snabb besök på jobbet och en läkartid. Det är ännu oklart hur det blir med jobbet, fotsätter sjukledigheten eller slipper jag tillbaka i Juli (som jag tidigare skrev, det var inte jag som begärde sjukledigt!). Igår förde jag i varje fall in mina nycklar och arbetskläder. Det låg en bra orsak bakom det men man undrar ju nog lite, får jag alls tillbaka dom?

Läkarbesöket var nog det intressantaste hittills! Två läkare är nu insatta i min 'situation', min egen och en genom jobbet. Och så olika dom är, precis som natt och dag! Jag har turen med att ha fått en läkare som står upp för mej och som försvarar mina rättigheter. Hon medgav att hon var så arg den dagen hon fick samtalet från doktor #2. Hon förstod inte hur dom tänkt. Jag förstår inte ännu heller hur dom tänkt det heller. Hon gick i alla fall emot deras förslag och höll sej på den linjen att jag enbart ska jobba mina tjugofem timmar om veckan som det står i kontraktet, nu jag har jag tagit extra turer (har bara sagt nej en gång) då det varit brist på personal.

 Men nog om det tjafset. Nu skall jag istället börja flytta så att det också blir undanstökat någon gång! Ni skulle se bilen! Den är fullproppad med bananlådor, bra att man ryms in bakom ratten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar