måndag 23 juli 2012

Sommarens höjdpunkter

Om en vecka och fem dagar firar vi vår sons ettårsdag! Jag blir alldeles sentimental, ett år! Vart tog det året vägen? Ett år sen jag vaknade med förlossnings värkar runt tre tiden en sommarnatt. 07:45 låg en liten kladdig knodd på 3910 g och 53 cm lång, mitt bröst.

En nyfödd liten gosse. Som vid dopet fick namnet Miliam Mårten Michael.

Snart dags att fira vår lilla ögonsten. Födelsedags och färgtemat är: dinosaurier, grönt och blått. Mamma är svag för födelsedags teman och dinosaurier (jag ville bli arkeolog som liten). Kakan är beställd. Själv kommer jag att laga dinosaurie kex, formen och sockermassan beställde jag idag från confetti.fi.(Kanske ni minns 3D tapeten vi beställde till Miliams rum då vi började pintaremppan? Det var nog där min dinosaurie besatthet började.)

Som jag i ett tidigare inlägg avslöjade har jag även börjat planera lill tösens dop. Självklart har vi ett dop tema: fjärilar. Färgtemat: lila och rosa. Precis som Miliams födelsedags tårta är den beställd (tack gode Gud för svärmor som kan laga super fina tårtor!). Kex och muffins fixar jag. Inbjudningarna är ''under construction'', en duktig hjälpreda har jag också.

Som om födelsedags firande och dop inte var tillräckligt nog, skall vi självklart även delta i svärföräldrarnas kräftskiva! Före vi började sällskapa med Marcus för fem år sen hade jag aldrig varit med om något liknande. Maten är ****god, verkligen! Det jag njuter mindre av är lekarna, som man mer eller mindre blir tvingad att delta i - det är nog därför jag ogillar dem (dessutom är det lite tricky att leka och se efter småbarn på samma gång eftersom lekarna är planerade för vuxna). I år tänkte jag vara lite extra trevlig och bjuda på hembakade 'kräftkex'. Receptet hittade jag på confetti.fi's blogg! 

Sommarens höjdpunkter är definitivt dessa händelser. Jag ser fram emot varenda ett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar