lördag 21 juli 2012

40+5

Och fortfarande ingenting. Inga värkar, inga känningar över en annalkande förlossning över huvud taget! Lillen måste verkligen trivas där inne i mammas mage. Traditionen bröt hon också, det blev ingen bebis i vecka 40+5.

Jag har i varje fall hunnit fundera mer över hurdan förlossning jag vill ha. Epidural som smärtlindring har jag uteslutit. Istället tänker jag prova lustgas (Ma har fått stränga direktiv om att inte lyssna allt för noga på mitt skitprat under min high) och vid behov ta spinal bedövning, eventuellt även lokalbedövning. När det kommer till förlossnings ställningen vill jag helst stå upp eller på alla fyra eftersom det lättar trycket mot ändtarmen. Det är den känslan jag haft mest obehag mot i mina tidigare förlossningar.

Väskan är packad med det nödvändigaste. Inklusive tre klädbyten för bebben. Både storasyster och lillebror ställde till med en kladdig överraskning just före hemfärden.. Andra gånger var jag förstås mer förbered. Även jag har mjuka, bekväma kläder för bilfärden hem (det är ju ändå en resa på 1½ timmes färd!).

Vi är mer än redo för dej nu, komsi komsi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar