måndag 2 juli 2012

Listan, än en gång

Listan än en gång. Måste passa på att 'dokumentera' graviditeten nu då den snart är över. Om två veckor!

Halsbränna: Nope. Skönt att de gått över!
 

Ryggbesvär: Nedre ryggen värker stup i kvart, men såhär i slutskedet är det ingen överraskning.

Bäckenbesvär:
  Jag har typ alla symptomer till bäckenbesvär, som till exempel svårt att gå fort och ta långa kliv. Ingen förändring här alltså.

Muskel och vadkramp
: Lite sådär. Men de känns faktiskt lite bättre nu.

Åderbrock:
Nej, inget sånt.
Nästäppa:
Ja ja och ja! Missbrukar fortfarande Otrivin..

Urinvägsinfektion: 
Nej. Skönt att slippa äta antibiotika. De gjorde jag ofta me dom två andra.

Känsligt tandkött:
Inte så mycket mera. Kanske det beror på att jag inte har lika stor himo på citron mer?

Bättre hy och hår:
Svårt att säga. Möjligtvis lite bättre hy, men håret 'lossnar' i samma takt som förut. Ingen förändring alltså.

Illamående:
Japp! Snart är det över!

Viktökning:
Vikten har ökat med tio kilo sen jag blev gravid. Inte så dåligt tycker jag, dom får jag fort bort efter förlossningen. Inte för att jag bryr mej överdrivet mycket om min vikt.

Trötthet:
Dygnet runt! Fortfarande.

Upp och ner i humöret:
Ja. Blir bara värre desto närmare förlossningen vi kommer.

Strimmor på magen:
Ja, dom har hängt med sen första graviditeten. Har inte fått nya varken under min andra graviditet eller nu i tredje. Jag har inga noijor över strechmärken! Bär dem med stolthet, dom bevisar ju bara att du burit på en mycket viktig mini människa! (Samma svar som förra gången)

Putande navel:
Yepp. Men det stör mej inte de minsta!

Svullnader:
Mycket, mycket mer under denna graviditet! Speciellt då jag rört mycket på mej.

Yrsel:
Så fort jag jag stiger upp! Nu beror det knappast på hemoglobinet mera. Förra veckan låg hb på 120.
 

Förhöjd kroppstemperatur/svettningar:
Växlande. I ena stunden kan jag ha hur hett som helst för att frysa i nästa.

Blodbrist/ järnbrist:
Inte längre, mina två sjukhusbesök gjorde susen!
 

Sammandragningar: Ja, oftare och starkare. Nu har jag inte haft dem på flera dagar!? Känns konstigt.

Sömnproblem:
Sådär. Har svårt att somna på kvällen och sover halva dagen istället då jag har möjlighet till det.

Nytt konstigt matbehov:
Tortilla bröd, mums! Novalie har också blivit smittad av min himo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar