söndag 1 juli 2012

Inbjudningarna

Ingen baby ännu, ändå planerar jag redan dopet. Namnet är bestämt, hela familjen är överens! Designen på inbjudan börjar ta form, nu är det bara att beställa all rekvisita och pyssla ihop dem. 

Novalie's och Miliam's inbjudningar såg ut såhär:


 Novalies inbjudan ser simpel ut. Men att få arket snyggt klippt och en fint knyten rosett var inte det lättaste.
Insidan på kortet är mer imponerande än utsidan. Men med respekt för min mamma bjuder jag ingen bild på den, eftersom dopet hölls där och adressen nämns. 


Blöj design! Idén på inbjudan var rolig tyckte jag, lite annorlunda, jag gillar allt som är lite annorlunda. Korten var lite knepiga att laga men jag fixade det till slut. De inbjudna uppskattade dessutom den annorlunda designen, och de faktum att inbjudan inte var beställd. Mycket lyckade med andra ord!

Att frimärkena dessutom var bilder på barnen var ett stort plus. Kostar, sant. Men så värt det! Dom döps ju bara en gång! Både frimärken från dop inbjudningarna och tack korten pryder nu en sida i barnens baby böcker. Ett fint minne för livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar