tisdag 10 juli 2012

På slutrakan

Nu är vi riktigt inne på slutrakan! Sex dagar kvar till beräknar. Fortfarande har ingenting hänt! Även då jag lite nu och då varit säker på att nu eller inatt händer det.

Idag hade jag dessutom ett rådgivningsbesök, som jag hoppas blir mitt sista. Men knappelunda. I Torsdag har jag en ny tid igen! Min tå är nämligen ännu också inflammerad! Min femte antibiotika kur, bara i år, tar slut idag! Imorgon får jag tjata mej till en ny. Hellre en ny kur på än en hel vecka utan! Rådgivnings tanten verkade verkligen bekymrad, vilket jag också är, och ringde till Tyks. Där var man mindre bekymrade. Nu hoppas jag på att inflammationen inte utvecklas till något allvarligare före bebben är född! Nu gäller det alltså att få en läkartid inbokad på en överbokad hälsocentral och få tån uppskuren för en ordentlig putts!

Allt såg dock annars bra ut på dagens rådgivningsbesök. I motsatt till förra gången, då jag gått ner i vikt, har jag nu ökat med nästan hela tre kilo, på en vecka?! Hb ligger på 127, de resultatet har jag aldrig hört förut! Hjärtat slog starkt som vanligt - vilket härligt ljud! Hon rörde sej också riktigt bra. Blodtrycket var 92/62, bra sa tanten, men som jag sagt förut fattar jag mej noll på det här med blodtrycket. Svullna ben kunde jag också visa upp. Men allt som allt såg allting riktigt bra ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar