onsdag 8 juli 2015

Shopping mani

Att beställa saker via internet är en av mina svagheter, tyvärr. Inte hjälpte det heller att jag laddade ner H&M och Zalando appen! Jag som klarat mig så länge med att inte beställa något..

Men så växte barnen och alla behövde en klädstorlek större. Suck. Novalie är redan uppe i 122/128, Miliam i 110 (och han är inte ens fyra ännu!) och Emelia är en 98/104. Jag fattar inte!

Att köpa kläder för fem kostar en liten förmögenhet så jag köper mycket begangnat, jag älskar ju att gå på kirppis! Och så rea kläder förstås. Jag betalar helst inte över 10€ per klädesplagg på reakläder och vill hålla mig till högst 5€ på loppis - då ska plagget vara i mycket bra skick också!

Nå, nu har jag lagt ner pengar på kläder. Men så var det ju nödvändigt också (i alla fall är det det jag intalar mig själv).

Idag sökte jag ut mitt andra H&M paket, jag vet, jag kunde ha beställt allt på en gång men då jag la in den första beställningen tänkte jag som jag skrev i ett tidigare inlägg "barnens klädbehov är större än mitt och jag bantar ju ändå." Men så tänkte jag om, visst sku det vara kiva med några egna klädesplagg. Då slipper jag ju också skämmas när jag går ut (och så kan viskande bakom min rygg sluta).

Jag är nöjd med mina fynd. Alla fick påfyllning i klädskåpet, förutom Marcus, han får klä sig själv. Och jag sparade en hel hög med pengar på att bara beställa reakläder! *Nöjd*

Extra mycket gillar jag Miliams nya t-shirt. "Rules are made to be broken" Jag älskar kläder med text på (och dödskallar av någon underlig anledning)! Och så har jag fastnat för orange färg, kanske för att den står ut lite extra, så han har nya fina simmshorts också. Flickorna fick också nya text t-shirts. "Be true Be you", med fina paljett hjärtan.

Novalie blev överlycklig över sina nya ballerina dansklänningar. Vi har anmält henne till en danskurs till hösten och nu håller vi tummarna att den blir av. Emelia, den filuren, blev i sin tur överlycklig över sina nya trosor, haha. Det är så roligt att se när ens barn blir glada över något så enkelt som underkläder.

Nu klarar vi oss en tid framöver igen. En lååång tid hoppas jag!

P.s, jag är nöjd med mina kläder också.

På tal om post. I postlådan idag hittade jag reklam från ett företag som erbjuder gratis fönster inspektioner. Förra gången knackade dom på dörren och dum som jag var kikade jag ut genom fönstret för jag trodde att det var Marcus som glömt nycklarna hemma den morgon, han hade ju tidigare sagt att han kommer hem och äter med mig. Men nej, där stod två män. Alla möjliga tankar for genom mitt huvud, vem var dom, va vill dom, vågar jag öppna? Jag hade ännu inte släppt ut Dalton den dagen så jag öppnade dörren med hunden brevid mig (annars skulle jag inte ha öppnat). Dalton har blivit en riktig vakthund och tycker inte om att det kommer främmande människor nära oss, så han morrade och försökte dra sig loss. Jag kan berätta att männen bakom dörren for fortare än kvickt, den ena tog genast ett steg bakåt och den andra gav mig ett papper och så var dom borta. Idag stod dom inte bakom dörren. Dalton gjorde ett bra jobb. Jag tror att dom inte vill stå bakom vår dörr igen på en stund! Vad jag är glad över att ha en vakthund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar