måndag 6 juli 2015

Måndag morgon

Måndag morgon. Det brukar vara segt för små bebisar att stiga upp på Måndag morgon men idag gick det ganska smidigt.

Emelia (som numera sover i vardagsrummet för att hålla frid i huset) pompa upp med ett stort leende. Novalie höll redan på att klä på sig när jag öppnade dörren, det är mycket ovanligt! Det var bara Tisen som krångla lite. "Dumma mamma" var nog det första han sa och "släck lampan".

Novalie och Emelia ville båda ha håret fint idag, så dom fick varsitt spänne för att hålla pannluggen från ögonen. Själv har jag fint tunt hår som tar evigheter att växa ut men flickornas växer med racerfart! Jag får nog snart lära mig att klippa pannlugg - mitt senaste försök blev inte lyckat precis. Och hur mommo tänkte som lät mig klippa hennes hår som liten förstår jag inte alls!

Flickorna ser så mycket annorlunda ut med håret fast tycker jag, det kan ju bero på att jag inte är så van med det ännu. Men roligt är det att få pyssla om någon annans hår. Emelia vill oftast ha en "Lilla My frisyr" (för Mårran har inget hår), den ungen alltså!

Medans ungarna säkert får en rolig dag på dagis, i alla fall fram tills det börjar ösregna, ska jag själv under kniven. Det är i alla fall det jag hoppas på (jo, jag skrev faktiskt så). Min fjärde antibiotika kur på rakan tog slut förra veckan utan att ha hjälpt! Jag börjar vara ganska mör på det här nu! Inte blev det bättre av att hunden sprang över min tå imorse heller. "Mamma du behöver plåster" sa Emelia när hon såg allt blod.

Nå, nu är barnen på dagis och jag har ett läkarbesök att se "fram emot". Före det, så länge min tå inte dödar mig, får jag ta mig en svängom med hunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar