tisdag 14 juli 2015

Rumba

Vi har haft rumba inatt igen. Hittills har jag inte stört mig på att det klättra en och annan unge upp i sängen om natten, för dom brukar ju tystna ganska snabbt. Ingen klättrade upp inatt men det var ett himla gnällas och marras. "Pappaaa, mammaaa" hördes det från vardagsrummet. Vi pratade och lungnade ner henne och till sist somnade hon om.. trodde vi. Det tog inte länge före hon var igång igen. Nu fick hon dessutom väckt sina syskon. Plötsligt stod Novalie i dörröppningen till vårt sovrum och frågade om vi inte hörde att Emelia skrek. Och Miliam började också han marra i kör med sin syster.

Den här gången ville jag inte ha henne med i sängen, hon måste ju lära sig att sova en natt själv. Vilket hon nog också kan, men helst vill hon ligga mellan oss och kramas. Hon är väl aningen bortskämd med det här. Dessutom drar jag alltid till "men hon är så liten, visst får hon sova här" ursäkten. Marcus har ju redan länge velat sätta stop för det här.

Hon sover fortfarande i spjälsäng för Marcus tycker att det är lättast så. "Vet du hur många gånger hon sku stiga upp från en vanlig säng?" Jo, jag vet. Men  treåringar ska väl inte sova i spjälsäng heller! Jag sätter en högre växel i i den här fighten när hennes rum börjar ta form.

Appropå rum. Jag har köpt en likadan My little pony border som Novalie hade i sitt rum när vi ännu bodde i radhuset! Den var inte lätt att hitta kan jag berätta! I alla net butiker jag kollade var den "out of stock". Det fanns en nyare, men den var så himla ful! Gissa hur glad jag blev när jag hittade den på eBay! Hon har nu burit runt på förpackningen i flera veckor och konstant frågat när vi ska måla hennes rum. Någon är aningen ivrig! Men först måste vi spackla och slipa. Så det blir nog en lång väntan för en sån liten en.

Efter min, allt för tidiga väckning, har jag hunnit med en hel del. Jag överraskade mig själv med att ha färdig gräddade semlor före klockan sju! Så nu skall jag testa fettkaffe för första gången och äta en semla till.

Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar