onsdag 15 juli 2015

På tre dagar

På tre dagar har jag lyckats bränna ut mig. Mitt problem är att jag sätter högsta växeln i från början och kräver allt för mycket av mig själv. Jag vill få en massa saker gjort på så kort tid som möjligt och helst allt på en gång. Och det minsta projektet tredubblas då perfektionisten i mig kikar fram. Från hur huset ser ut kunde man nog inte tro att jag inners inne vill ha allt i tipp topp skick och rör förbud då jag är klar. Men så kan det ju inte funka i en familj på fem. När det sen ser ut som ett slagsfält fem minuter senare ger jag upp och städar först nästa gång då det är riktigt nödvändigt. Lite dammtussar här och där stör inte mig. Små ängla tofflor kan jag leva med!

Idag känns ögonlockena tunga, huvudet tynger och näsan är täppt. Jag vill bara ligga kvar i sängen och göra absolut ingenting! Men det kan jag inte. Jag har lovat att städa det sista. Idag koncentrerar jag mig enbart på Miliams rum. Allt annat får vara (om inte kaffet kickar in)!

Ikväll tar jag dock en välförtjänt paus i städandet. Apan Anders gästar vår lilla ö och vi ska naturligtvis hälsa på! Apan Anders rules!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar