torsdag 2 juli 2015

Emelias version

Det slinker ut en massa roligheter från barnamunnar men Emelias sång igår tog nog priset!

Barnen, speciellt Novalie, har börjat sjunga mycket psalmer. Hittills har Måne och sol varit den populäraste. Men nu har även "vem har skapat dig och mig" (vet inte om den heter så) tagit sig  in på topp tre listan.

Precis som pappa här i huset tycker Emelia om att hitta på egna texter till låtar. Så gårdagens psalm lät såhär;

"Vem har skapat tissarna tissarna, vem har skapat tissarna tiiiiiissarna"
(Och ett himla fnissande på det)

Vi får väl hoppas på att hon håller sig till ursprungs texten i kyrkan..

(Förlåt till alla er super religiösa som kan ta åt er av det här. Men jag är inte den religiösaste människan ni träffat och om sanningen ska fram så undviker jag kyrkan så långt det bara går. Och nej. Jag dyrkar inte Satan heller så jag behöv ingen räddning, thnx.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar