onsdag 1 juli 2015

Bröllops kläder

Jag har ju ingen aning om hur man ska klä sig "rätt" på ett bröllop!?

Det förra bröllopet jag var på hade jag ju farkkun och en tröja! Till mitt försvar kan jag ju säga att det var ett överrasknings bröllop. Vi trodde att det var en helt vanlig kräftskiva (fast jag borde ju ha försått att det var något lurt på gång med tanke på hur het min telefon gick i en månads tid).

Redan samma dag jag klagade över klänningar (och kläder överlag) kom jag över en klänning, skor och smycken jag gillade. Jag klicka även hem en liten väska.

En sak som jag inte märkte före är att väskan har guldsked och mina smycken är silver. Här skiljer jag mig från resten igen, men jag tycker mer om silver än om guld och vill inte byta ut mina smycken! Men kanske det inte gör så mycket med guldkedja med tanke på att jag inte går med väskan på axeln hela kvällen? Annars får jag helt enkelt skippa den helt.

Nu är ju frågan om allt passar ihop och vilken färgs skor jag ska välja? Jag funderar också på om jag ska byta klackarna mot ballerinas när det börjar gå villt till. Chansen är ju större då att jag hålls på bena, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar