onsdag 28 maj 2014

Inte klokt!

Det är inte klokt hur mycket mediciner jag äter! Fyllde på dosetten för första gången alldeles själv och hade så svårt med det! Inte vet jag vilka piller jag tagit förutom att det varit en stor mängd (namnen och syftet med pillren vet jag dock om). Jag räknade till nio morgonpiller på avdelningen men nu är dom bara åtta? Något har lämnats bort och ingen har sagt det åt mig!? Det blir ett samtal till avdelning för att fråga vad läkaren sysslat med. Det tog mig närmare en timme att fylla på dosetten som i övrigt ser ut såhär:

Tur nog bad jag om att få en lista på vilka mediciner jag skall ta vilken tid, annars hade jag inte klarat av att fylla dosetten! Svingade även förbi apoteket idag, före avdelnings besöket också, och nu har jag en 'liten' hög med mediciner som jag borde få in i medicinskåpet. Önska mig lycka till!

Nu är jag hemma igen med blandade känslor. Det känns bra men konstigt. Inga sköterskor som kollar upp en och inga låsta dörrar du måste be personalen att öppna. Att vara inne på avdelningen var inte så farligt som jag hade tänkt mig. Två nya bekanta fick jag ut av det vilket bara är roligt eftersom jag inte har många jag umgås med. En av personalen frågade om jag skulle komma in på nytt om jag behövde det. Jag tvekade lite med svaret men visst skulle jag det. Jag vill ju må bra, orka mer och framför allt vara glad! I och med att jag fått medicin förändringar har jag blivit mer social av mig märkte jag. Jag pratar mera, ser folk i ögonen och kryper inte ihop mera. Dumma saker slinker ännu ut, jag borde lära mig att tänka mig för före jag säger något.. Min fobi för folkmassor är också borta, vilket är skönt! Men att backa är jag ännu rädd för, haha! Det kommer nog att bli en bra sommar nu när jag är 'normal' igen. Jag ler mera, jag skrattar mera än vad jag brukar, jag mår sååå bra just nu så det är inte klokt!
Det finns så mycket jag vill göra nu när jag mår bra! Vem kommer med till Mumindalen med mig och barnen? Helst imorgon, haha! Nej men något sånt vore kul, nya bekantskaper är alltid kiva. Någonting skulle vara kiva att göra, idéer? Jag vill, helst redan igår, hehe. Usch vad jag mår bra, ifall någon missade det ;)

P.S: Jag är inte så galen som det verkar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar