onsdag 21 maj 2014

Dom fyrbenta

Som jag har skrivit förut: Jag tycker att det är bra för barn att från tidig ålder ha ett husdjur. Nu har vi ju då 'bara' en fjant till hund, kaninen Thilda och så våra fyra små, härligt runda marsvin.
Som liten hade min bror och jag varsitt marsvin, Sixten och Aladdin. Jag har alltid gillat lite annorlunda namn.. Jag ville döpa honom till Sune men fick inte det för min gudmors (som för övrigt är den bästa man kan ha) hund hette så, härlig hund det med, min lilla skugga <3
Å så hade vi kaniner såklart. Hör och häpna, ännu ett konstigt namn på pojken min, Jinix-Jin hette han (Pysen hette den andra).
Nåjo, men som artikeln säger så är marsvin ett bra första husdjur för barn. Våra barn ääälskar våra fyra små tjockisar, det gör ju jag med. Älskar hur dom tigger mat så fort det prasslar lite. Edla är värst på att tigga, min lilla prinsessa. Jag har nu bestämt mig för att hålla henne, inte har jag hjärta till att skilja mig från henne! Hon är den sötaste lilla krabaten av dom alla, fast alla är dom unika på sitt vis. Nasse är vi tvungna att ge ett nytt hem åt, vi kan inte hålla en okastrerad hane. Men ett nytt fint hem kommer han att få. Det tvivlar jag inte på, och nära så jag kan hålla ett öga på min ögonsten i fortsättningen också. You know vad du kan förvänta dig, haha.
Så om ni funderar på ett husdjur åt era barn. Köp marsvin! Härliga, härliga, härliga djur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar