fredag 30 maj 2014

Abilify

Mer medicin. Abilify är en av mina nya mediciner. Den är säkert en bra medicin, men biverkningarna är många. Bland annat viktuppgång som jag inte alls är intresserad av! 'Ät nyttigt och motionera mycket' var rådet jag fick då jag alldeles nyss frågade om det möjligtvis finns en motsvarande medicin minus viktuppgångs biverkningen. Tack för det, det fattar väl till och med jag! Det är inte länge sen jag slutade med Ketipinor och Olanzapin just för min viktökning! Och nu är jag här igen! Det gör mig så ledsen, inte vill jag lägga på mig onödiga kilon till! 'Det är en vilje sak', alla gånger är det inte ens det. Tur så går jag nu tillbaka till min vanliga läkare, om man säger det så, så kanske hon tycker ens lite synd om mig och byter ut medicinen. Det blev väl ett j*vla gnäll över en medicin tycker ni, läs inte då tycker jag.

Så nu måste jag börja äta nyttigare. Mer frukt och grönsaker, men det enda jag vill ha nu är godis och kladdkaka. Tur så har jag Ma som lite lägger stopp för sånt. Varför ska man alltid vilja ha det som man inte får?

Bort från medicinämnet. Miliam var duktig igår och sov sin middagssömn utan blöja för första gången någonsin utan att göra varken business ett eller två! Jag blev så glad! Kanske vi sakta men säkert börjar få blöjan bort av honom. Det sägs att pojkar är envisare med det än vad flickor är, jo tack för det med, det har jag märkt! Det belönades med lite knäckig rabarberpaj. Såå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar