onsdag 21 november 2012

Julklappar till barnen och mamsen


Vi bestämde redan tidigt i år att inte köpa så många julklappar åt barnen till jul. Älskade som dom är överös var och en av dem med julklappar i alla fall. Men fy (!) vad svårt det är att inte köpa 'bara den här till', 'den här är kiva, om vi tar den ännu', 'nej men tänk nu, den här har dom faktiskt nytta av'! Av alla kategorier har vi nu ett och annat. Fast rätt nöjd är jag ändå! Utbildningen har fått mej att se på leksaker på ett helt nytt vis! Jag har försökt köpa så pedagogiska julklappar som möjligt. Som vatten/sandlekbordet längst bak på bilden. Det är viktigt för barn att få leka sandlekar även mitt i vintern, och att rådda med vatten är ju alltid roligt! I garaget kan dom kasta vatten och sand runt sej bäst dom vill. Fyra böcker har jag samlat på mej än så länge..jag älskar böcker! Svenska Barnvisor boken är ett lika huippu köp som lekbordet! Halva natten låg jag uppe och sjöng igenom den. Nu vill jag inget hellre än paketera in alltihopa.

Självklar har vi (läs: jag) köpt lite nytt till inredningen också. Nu vill jag bara få allting klart! Helst nu genast igår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar