fredag 2 november 2012

Funderingar angående jobbet

Funderar om jag skall dra på mina Sale jobb kläder i April eller om jag ska stanna hemma med ögonstenarna över sommaren. Alternativ två lockar mer, men har vi råd? Det här med att snåla är Marcus grej, jag har lite (läs: mycket) svårt med det. Vi har funderat fram och tillbaka. Hemvårdsstödet är inget att hurra för. Men eftersom vi har två barn under tre år betalas stöd ut även för Novalie. Vi har förstås ett annat alternativ till, men helst vill vi undvika det. Att dyka in i huslåns pengarna. Pengarna vi ännu inte lyft är menat för taket som måste fixas nästa sommar! Hur mycket pengar vi måste lägga ut på det är ännu ett frågetecken!

Men med tanke på strulet på dagis vill jag helst stanna hemma så länge som möjligt! Jag känner mej inte bekväm i tanken på att låta mina barn gå där. Inga frågor om det, tack.

4 kommentarer:

  1. Hur visste du att jag sku fråga?! Nå, hoppas allt löser sig. Men en annan fråga då: Har ni nu alla hemma eller är nån nånstans ibland?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge jag är på mammaledighet är alla hemma. Tre dagar i veckan erbjuds aktiviteter för barnfamiljer som vi deltar i, men annars än det så busar vi här hemma. Det funkar bra för oss som det är nu. De finns frivilliga barnvakter som gärna har dom en stund. Då borde man passa på att städa..heh.

      Radera
  2. Jag har samma problem, kan inte snåla. Men det måste jag nog lära mig för jag har tänkt stanna hemma över sommaren och som du sa, hemvårdsstödet är verkligen inte mycket att komma med. Men jag vill nog att han ska vara ett år åtminstone innan han måste till dagis, så på något vis ska det väl gå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som du, vill jag att Emelia åtminstone är ett före vi måste föra barnen till dagis. Novalie förde vi genast när mammaledigheten tog slut, Miliam, om det går som jag vill, kommer att vara två. Men det hänger förstås på pengarna.. Jag har faktiskt börja tänka mer ekonomiskt och fundera två gånger 'om vi verkligen behöver just det här'. Men efter några månaders snålande måste jag förstås belöna mej med en liten shoppingtur.. Not good! ;) Så lycka till till mej bara :D

      Radera