torsdag 22 november 2012

Irritation till 100% och över

  • Lova inte saker åt mina barn om det bara är tomma löften! Enkelt är det förstås för er. Ni behöver varken trösta eller se besvikelsen i deras ögon. Way to go!
  • Sura inte om jag avvisar vissa av dina idéer. Jag förstår att du vill träffa mina barn, men försök nu själv förstå att det tar en viss planering före, det är inte så bara att kasta in alla i bilen och köra iväg. Dessutom passar inte ditt schema alltid in med vårt! Vissa rutiner måste hållas i!
  • Avboka planer med oss bäst ni vill, helst när vi redan sitter i bilen och på väg! Det är ju inte som om det tagit en timme att få barnen klara och ett evigt packande före det för att komma iväg!
  • Lova inte heller att komma på besök bara för att avboka i sista minuten för att 'någonting kom upp' när sanningen är att 'Någon kom upp'!
  • Lova inte heller att höra av mej om jag vill ha sällskap - det är bara så många gånger man kan göra det före man känner sej själv som en stalker!
  • Ring inte bara när det passar dej att prata om dina problem i två timmar - ibland behöver även jag få prata ut!
  • Om du inte heller kan ta min ärlighet och boijkottar mej i veckor är du helt klart inte den jag trodde mej känna. Sa du kanske inte själv att du ville höra mina riktiga åsikter, om dom så vore avvikande från dina? - men om dom inte passar dej ringer du vidare till en annan som håller med, de är inte riktig vänskap!
  • Jag har TRE  barn! SLUTA favorittisera en av dem!! Du sjunker mycket lågt i mina ögon för det!  Respektera alla eller hålls borta!
  • Varför går det inte att ladda upp bilder på bloggen mer?? Jag vill verkligen inte köpa mer utrymme som sidan envisas med!

3 kommentarer:

  1. ja HADD en likadann "kaveri", lovade att koma, men dök aldrig upp, favoriserade ena ungen, o dessutom ljög om precis allt. Ja sa upp den "vänskapen" o nu har vi alla de mycke mycke bättre ;)men fan de e jobbit me såndäna människor, försök stå ut =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är nog smått irriterande, och allt som oftast är de den äldsta som blir ignorerad. Små barn är ju sååå söta.. Jag har redan tagit upp de med personen i fråga, så om de inte snart sjunker in..

      Radera
    2. jaja det dä vanliga! de e nog int många människor som fattar att de är de äldre som behöv mera uppmärksamhet, tyvärr!

      Radera