onsdag 13 juni 2012

Vill, men vågar inte

Okay, nu måste jag ta till mej av alla varningar och varva ner. Nu när jag fått min ork och energi tillbaka, typiskt! Jag vill göra så mycket men vågar inte. (Tänker i varje fall byka och klippa den lilla gräsplätten idag. Gräset är så långt och jag hatar fästingar - speciellt hunden är expert på att dra in dom!)

Inatt låg jag och vände och vred på mej i en evighet. Hittade ingen bekväm ställning, gjorde jag det vaknade Tison till, han ville ha nattflaska, han hade hett, eller så var han annars bara irriterad över något.

Hettan pinade oss andra också. Själv led jag av sammandragningar till 100. Som tur gav dom med sej! Annars skulle jag nog inte lägga så mycket vikt på sammandragningarna, jag är ändå på slutrakan nu och förlossningen är ändå nära! Men att ha vakat en tredje natt med sammandragningar känns inte för kul, dessutom håller dom i sej över dagen, dock oregelbundet - annars hade jag åkt in!

Nu är det ju tredje gången jag är med om det här - så jag räknar med att jag vet hur min kropp fungerar och hinner in i tid. Om inte får jag göra som vår förra granne - ta in på en busshållplats och föda barnet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar