fredag 15 juni 2012

Magen

Rådgivnings besöket idag var minst sagt råddigt. Det är inte varje gång man själv får guida rådgivnings tanten igenom besöket! Min ''vanliga'' rådgivningstant är på sjukledigt och därmed har dom en vikarierare för henne. Jag var tydligen den första patienten hon tog emot, i alla fall ursäktade hon med att det var hennes första dag där. Så det var kanske inte så konstigt att hon inte visste var alla grejer var placerade och så bortåt. Men att inte veta vilken kräm att kleta på magen då hon skulle höra på hjärtljud? Nåja, vi klarade av det.

Nu är jag alltså i vecka 35+4. (Eller i 36+4 som jag räknar!) Alla värden ser ungefär likadana ut som förut. Vikten har ökat två kilo på två veckor. Blodtrycket är lika lågt som vanligt, vilket inte är ovanligt för mej. 105/60 mot 105/53 som det var förra gången. Hemoglobinet är fortfarande lågt, surprise surprise. Sist mätte hb 114, nu 115. Så ingen större förändring där. Pulsfrekvensen låg på 160 och ungen rörde på sej bra! Så över lag ser allting bra ut!

Hon såg en aning förvånad ut då jag berättade att det är vårt tredje barn jag bär på och undrade hur gamla dom två andra är. Joo, det där vi har fart på... Då frågade hon ännu om vi tänkt skaffa flera barn om något år. Då jag svarade att det nog räcker nu verkade det lite som om hon försökte få mej på andra tankar. Barn är ju det härligaste man kan få här i världen! Visst har hon rätt, men att samla dem på hög är väl ändå att ta lite för mycket i? Det är förstås inget fel i att ha många. Men som vi ser på saken så räcker det bra till med tre, vi vill ju ha tid för alla våra barn och för varandra lite nu och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar