torsdag 21 juni 2012

Läkarbesöket

Igår, i vecka 36+2 (37+2 enligt mina beräkningar), besökte jag läkaren - igen. Till min stora irritation var det förseningar i tiderna, jag fick vänta hela 55 minuter för att slippa in! Det tycker jag verkligen inte är okay, dessutom berättade ingen om det för mej, jag råkade istället överhöra det när en sköterska informerade en annan patient om det!

 Allting är bra med bebben, och värdena såg bra ut. Blodtrycket var 100/62 (ärligt talat fattar jag mej noll på blodtrycksvärden) och hemoglobinet 116. Lite mer svullen än förut är jag också.

Eftersom jag haft en massa sammandragningar på sistone ville läkaren, igen en gång, göra en inreundersökning - fy vad jag avskyr dem! Livmoderhalsen är nu ännu kortare än föregående gång, vilket inte är konstigt, de är inte länge kvar till beräknat nu. Öppen är jag inte, vilket för mej är en lättnad, speciellt då hon tror att lillen ligger på tvären. Fast där hade läkaren och rådgivningstanten olika åsikter, vad ska man tänka om det?

Hela förmiddagen idag har min kropp än en gång betett sej som om någonting är på gång. För en stund var jag övertygad om att idag är det go time. Nu har det lugnat ner sej en aning, om det är tillfälligt återstår att se. Hoppas på det, jag vill så hemskt gärna fira midsommar med barnen, även då jag också hemskt gärna vill träffa lillen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar