lördag 14 januari 2012

Skolstart!

Har någon annan än jag märkt hur halt körväder det är? Flera gånger ville jag vända om på vägen ner till första färjan. Ännu mera önskade jag att jag hade gjort de då jag var ombord färjan! Vilken blåst! Vilka vågor! Fy f*n vad det gungade! Jag kan ärligt säga att en fyra minuters färjtur aldrig ha gjort mej sjösjuk förut, men idag lyckades den med det med! Vädret var inte mycket bättre på vägen hem heller. Halkan var hemsk!! Jag är ändå otroooligt nöjd att jag inte var den enda snigeln ute i trafiken idag!

(Short story: På väg ner till färjan efter skolan körde jag efter en bil som hade bussen framför sej, alla fattar väl att om man hålls bakom bussen så slipper man garanterat med med färjan? Men icke bilen bakom mej, nej. Volvofane hängde så gott som fast i dragkroken! Jag signalerade flera gånger åt idioten att köra förbi där de var bra sikt och delvis bar väg - om han nu hadde sååå bråttom! Men klart kör han förbi i en sväng med dåligt sickte och styr rakt in framför mej! Panikbroms! Där satt han sen gubben, efter bilen jag just kört efter - med spelrum - och ännu bussen framför sej - hela vägen ner till färjan! Vad vann han på det? Förutom att han saktade in bilkön ytterligare! Grattis - och då är de ''vi ungdomar som inte kan bete oss eller följa regler i trafiken''!?)

Första skoldagen gick bra! En massa information kastades på oss, och jag med mitt minne... Tur så finns papper och penna, hehe. Nästa skolbesök är först om tre veckor och fem dagar! De känns länge dit nu, men när jag väl sätter igång med distansuppgifterna känns det nog för nära..
Men det känns bra, denna utbildning passar mej perfekt om jag nu får säga det själv.

Men nu efter skola, bastu, målande och slipande kallar sängen. Latt latt, som min nästan tre åring säger.

2 kommentarer:

  1. Meningen är att jag en dag skall kunna jobba som familjedagvårdare, hoppa att ivern att studera sitter i ända tills slutet den här gången. Men nu har jag nog hittat helt rätt utbildning för mej!

    SvaraRadera