måndag 9 januari 2012

Ett evigt målande!

Hela gårdagen gick åt till att måla tegelväggen i vardagsrummet. Idag dras det ett lager till över väggen. Fy fan är de ända jag kan säga! Så otroligt jobbit att slippa in i alla vrån och kanter! Det här projektet gör jag aldrig om! Jag måste ändå erkänna - de blev otroligt snyggt!

Novalies och Miliams rum är färdig spaklade. Miliams måste dock dras igenom en gång till. Imorgon kan vi säkert börja måla i frökens rum - hon kommer att spricka av glädje. Som hon har väntat! Dessutom borde pony tapeten sitta på väggen redan enligt damen. Det här med eget rum är tydligen jätte viktig - fast då har hon redan ett eget rum i vår lilla radhuslägenhet nu!

Längre än det här har vi inte kommit, med sakta sakta mak så skall det väl bli bra till slut. Just nu ser jag dock inget slut på de hela - 70 tals stilen vill jag dock ha bort och det fort!

2 kommentarer:

  1. Har ni nån som hjälper er eller gör ni allt själv? För i så fall ha ni nog kommit långt på två dagar.

    SvaraRadera
  2. Vi gör allt själv, lite hjälp av släkten har vi fått - nästa v.slut är det bara vi två, o barnen..

    SvaraRadera