onsdag 18 januari 2012

Illa illa illa

Idag är det en mindre bra dag. Det började med ett besök hos tandläkaren - vilket betydde att mitt läkar besök måste avbokas. Tandläkaren konstaterade att jag har tandkötts inflammation på två ställen i munnen! Jag tyckte det räckte bra till med en inflammerad tå, men nu plussar vi på saldot en aning. Hon 'putsade' i alla fall upp munnen en liten aning - men ont gjorde de - och gör det fortfarande! Dessutom smakade allt skit som hon satt in i munnen! Vilket resulterade i otaliga wc besök och ett dikes besök. Det är inte lätt när det är svårt!

Jag borde nog ha stannat hemma idag och bara tagit det lugnt - gammel fammo passar barnen - men istället valde jag att följa med Marcus in till stan för att skaffa mera grejer till huset. Ett mycket dåligt beslut! Det slutade med ett stopp på en busshållplats efter första färjan och därefter har illamåendet slått klorna i mej ordentligt!

Inne i K-Rauta fick jag be Marcus söka vattnet från bilen, det snurrade! Gud vad det snurrade! Där satt jag sen på en stege och var antagligen i vägen för alla som försökte arbeta. Men vad gör man - lägger sej ner på golvet? (Vilket jag hade stor lust till!) Nå, vattnet hjälpte en aning.

Helt onödig reissu var de ändå inte. Nu har vi med oss hem mer målfärg, både till vardagsrummet och hallen. Köket får bli vitt, det är lättare att 'ändra stilen' när man känner för det - fast jag nu äntligen har hittat en stil till köket jag verkligen gillar! Novalie fick en ny fin prinsess lampa till sitt rum.
Så alla är vi (relativt) glada och nöjda!

Min tå tar dock snart kål på mej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar