måndag 4 februari 2013

Kalasat klart

Musse Pigg tårtan fröken själv ville ha.
Så är veckoslutet över och firandet med den. Skönt att övergå till vardagen igen, fast jag i normala fall avskyr det.
Ända sen Fredag morgon till Lördag kväll har det enbart kretsat sej runt födelsedagsbarnet (Lördagen gick åt städning).
Tre kalas på två dagar är inte så illa, men lite tröttsamt.
Den nyblivna fyraåringen har njutit för fulla muggar.
Lördag morgonen började med en present, ett spel som genast blev mycket omtyckt. En tårta på kvällen och oväntade gäster med en massa presenter, överdrivet många i mitt tycke!
Ni vet inte heller hur mycket jag skämdes då det plötsligt knackade på dörren. Städningen var på hälft. Jag var inte i det fräschaste skicket, håret såg ut som jag tvättat det med ett paket smör..
På Lördagen bjöd Novalie på barnkalas och kalas för släkten.
Jag var orolig inför barnkalaset. Jag var lite rädd att inga barn skulle komma, för vi bjöd mest in sådana barn som vi inte har mycket med att göra. Som Novalies blivande klasskompisar. Barn med föräldrar strömmade in och huset blev fullt.
Knappt hann barnkalaset ta slut före resten av gästerna droppade in.
Efter allt firande somnade båda barnen samma sekund som huvudet nuddade dynan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar