lördag 16 februari 2013

Fegis

Så såg det ut förra veckan på kursen.
Del två av första hjälp kursen hålls idag. Morgonen började lika irriterande som vanligt. Klockan ringde allt för tidigt i mitt tycke, okay, klockan sex, men det är ändå alldeles för tidigt! Speciellt på en Lördag!
Dagen spenderas mest utomhus i övningars tecken. 'Gamla paltor' rekommenderades förra gången. Jag fick ta, en ganska fin, rock på som jag helst inte ville ta, men de då andra rockarna krymp (kröhöm) efter alla graviditeter hade jag ganska dåligt med val. Utebyxorna glömde jag hemma, och jag söm letade efter dom hela halva morgonen! F.a.n, annat kan man inte säga!
Jag får bloda ner mina mjukisbyxor istället och frysa rumpan av mej.
När jag satte mej bakom ratten och gick igenom min 'check' lista, telefon, bankkort, halsduk, vantar, hemnycklarna..kom jag inte att tänka på ytterbyxorna, som jag först kom på nere i färjstranden.
Föret ner till färjstranden var hal, allt för hal! Nästan i varje kurva fick jag sladd på, då körde jag mycket under hastighets begränsningarna (sniglade fram) rakorna var inte mycket bättre, tryckte jag ens lite på gaspedalen hände samma sak, sladd sladd och sladd!
Efter hjärtat i halsgropen in till 'grann centrumet' bestämde jag mej att istället sätta mej i bussen för att komma helskinnad fram till destination. Så här sitter jag nu, i bussen. Nästa fråga är hur jag kommer hem..det går ganska dåligt med bussar på veckoslutet... MAAAAARCUUUUS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar