fredag 25 september 2015

Stress inför resan

Nästa Lördag bär det av på Medelhavs kryssning! Men usch (!) Vad jag är stressad! Jag är den typen som tar ut stress före det ens blir stressigt, försök ändra på det sen..

Jag stressar lite över allting! Det saker som måste fixas före resan som hunden måste skjutsas till Svartå vilket tar tre timmar! Därifrån ska vi ha med reseväskor som vi lånar och min lillasysters kamera som jag köpte en ny "yleis laddare" till och de är 80% chans att den funkar sa dom där. Men jag har inget annat val än att chansa då systeri tappat bort laddaren. Och vi vill ju förstås få fina bilder från vår resa! Sen är det ju vad som ska packas med och hur det ska packas. Och hur mycket kläder behöver vi på tio dagar? Hur ska vi underhålla barnen på flyget? Vet ni, jag orkar inte ens rabbla upp allt!

Det som stressar mig mycket nu är mina mediciner. Jag behöver ett läkar utlåtande på mina mediciner. Men min läkare på psykiatrin skriver inte ut ett! Istället säger hen att det kan en läkare på hälsocentralen skriva ut. En läkare som jag inte ens gått hos? Hen kommer att säga att "min" läkaren ska skriva ut det och så är vi tillbaka på ruta ett. Det roligaste med det här är det att hen hade en sköterska ringa till mig som bud. Hen kunde inte ens ringa själv. Så gör hen alltid då hen blir arg. Så jag antar att jag är favorit patienten igen då. Eller så är problemet det att den ska skrivas på engelska. Men man tycker ju att hen borde ha stött på sånt här tidigare?

Packande ja. Hur mycket kläder ska man packa med för tio dagar? Och vad ska man packa? Och hur ska man packa? Jag har redan satt kläder åt sidan som vi ska ha med men jag sku inte vela packa allt för mycket med för lite utrymme måste vi ju ha över för allt "skräp" vi kommer att köpa. Som t-shirts med stadsnamn på, gud vad jag hatar såna (så nej, inget sånt). Mommos vykort, pennor och muggar ska också rymmas med hem. Jag borde aldrig ha frågat om hon ville ha något speciellt från resan..

Jag ser inte alls fram emot flyget! Emelias byxor är alltid fyllda med myror dygnet runt och jag är rädd att "dom andra" kommer att låta henne hoppa från famn till famn. Jag vill inte att mina barn ska vara dom "störande ungarna" på flyget! Att rita tröttnar dom så hastigt på. Det blir väl att ladda ner en film på telefonen och låta dom se på den. Frozen är nog det bästa valet. Men sen stressar jag över att jag har så lite akku..

Sen har vi inte ännu bokat våra "mini utflykter" då vi tar i hamn. Den enda som är klar, men inte bokad, är Pompeji! Längtar så! Jag har alltid velat dit! Novalie är också intresserad då jag sa att staden luggit under lava. Men få se om vi får henne med då hon är i en annan hytt, ett till stress moment. I Mallorca blir det antagligen stranden hela dagen som jag känner mig stressad över för jag känner mig inte bekväm i mig själv just nu, fast det går i perioder så kanske det går om på en vecka. Annars funderade jag också på Drach caves men jag vet inte.. Vi ska i alla fall kolla igenom dom i kväll ännu så få se sen.

Men mest av allt stressar jag nog om "what if's". Tänk om vi tappar bort någon av barnen eller om någon försöker ta dom? Jag vet, helt onödigt men det är så min hjärna funkar. Jag har dessutom haft mardrömmar om att barnen blivit slängda överbord som inte hjälpt mig på något vis! Å så har vi balkong i hytten och där kan dom ju ramla över.. Argh, ibland hatar jag hur min hjärna funkar! Det kommer att gå bra, det kommer att gå bra, det kommer att gå bra.......... Vi är ju många som ser efter barnen! Så det SKA gå bra!

Vi har ju heller ingen vagn med på resan så barnen får gå mycket och hur det nu sen ska gå. I Pompeji får man inte ens ha vagn med så fast man sku få hyra vagn från båten så är det ju onödigt. In till Rom vill jag inte alls ha dom med.

Vad ska man egentligen tänka på då man reser? Det här är vår första utomlands resa med hela familjen så jag är helt borttappad! Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar