torsdag 24 september 2015

Aktiviteter

Jag kan väl sakta men säkert börja erkänna för mig själv att hösten verkligen är här då. Jag är en sommar människa, destu varmare destu bättre (men av någon konstig anledning tål jag inte bastu värme), regn och rusk är inget för mig. Nå, om litet på en vecka befinner vi oss i varmare länder då det äntligen är dags för vår medelhavs kryssning!

Men nu, då hösten är här, har barnen börjat med sina aktiviteter igen. För Novalie innebar det start av förskolan också, spännande!

Novalie har nu fått börja gå på dans lektioner. Balett blandat med moderndans. Jag hade hellre sett henne gå enbart på modern dans - för i mitt tycke slipper man längre på det om man vill ha en karriär i dans - men det är ju alldeles för tidigt att tänka på sånt förstås och så måste hon ju tycka om det hon gör. Fast balett är inte riktigt hennes juttu enligt henne heller. Men hon får nu gå det här året här och om hon sen vill fortsätta så får det väl bli fastlandet nästa år då.

Hon har också bollklubben på Onsdagar före dansen så det blir spännt mellan dom två då vi måste ta en färja och plocka upp Novalies kompis på vägen. Men hittills har vi hunnit i tid. Får se när det blir mörkt och halt.. usch redan tanken på det, usch! 

Sen har alla tre börjat på sagojumppa på Torsdagar. Miliam är det nog lite frågan om för han "jobbar" heller med pappa än att jumppa, som mest innehåller olika lekar som t.ex björnen sover. Men Novalie och Emelia tycker om det. Ett plus är också att den går på finska så dom snappar upp ord här och där.

Sen är det ännu familjespelkväll på Onsdagar som vi missar med Novalie då vi är på dans men meningen är att Marcus ska gå på den med dom två mindre. Förra året missade vi inte en enda kväll så det ska säkert snart börja löpa på igen. All energi bort på barnen på Onsdagar, hehe.

Lite mer utspritt sku ju allt kunna få vara för nu är det sååå mycket program på Onsdagar och jag sku gärna vara med på familjespelkvällen med barnen för det är något dom alla tyckt om. Men. Det är som det är. I alla fall ordnas det aktiviteter för barnen, tummen upp för det!

Novalies första förskole dag!

Novalie före dans lektionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar