lördag 17 augusti 2013

Random bilder

Jag har varit dålig på att blogga nu i sommar så bjuder nu på lite bilder.


Lekparks besök har vi gjort triljoner gånger denna sommar. Novalie som har blivit mycket viktig med kläder vägrade att ta av sej fleecen - men mamma, den är ju så vacker! Den må vara det då, men i 27 graders hetta behövs knappast en fleece!? Syskonen där emot var klädda enligt väder.


Jag fick äntligen byrån flyttad från en knut till vardagsrummet efter lite tjat, o hoppsan, den ser riktigt bra ut där min andra hälft. Det var ju just det jag sagt sen förra julen!


Vi besökte också Pargas dagarna, av en slump, och åkte lite karusell.  Runt runt runt sku det gå i hög fart.


Ett av mina favorit bild på min lilla solstråle! Hon trivs bäst i gung eller sandlåda. Hon är bara för söt!


Jag plockade hallon och Tis åt. Nam nam sa han medan storasyster grimaserade (hon är fortfarande så kräsen). Mini slukade också i sej av dom god goda hallonen.


Idag småregnar det så vi håller oss inomhus. Novalie har hela förmiddagen målat fina täckningar. Blommor, regnbågar, lastbilar (vilken överraskning där) och Odette från Svanprinsessan har hon bland annat målat. Tison höll sej till kritor, ett sträck på var papper..


Och här har vi mitt senaste projekt. Alla sex stolar och träbänken jag köpte skall slipas upp och målas. Bilden tog jag i ett tidigt skede. Nu är allt förutom stolbenen slipade, dom runda delarna då. Slipmaskinen utnyttjade jag till 100..såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar