torsdag 29 augusti 2013

Dagis och jobb del 2

Nästa vecka börjar jag jobba igen och barnen på dagis. Barnen var idag tredje dagen på inlärning. Det börjar löpa på. I Fredag skall dom sova dagssömn på dagis så vi får väl se hur det går. Gårdagens matstund gick inte allt för bra. Miliam som i vanliga fall äter upp allt som läggs framför nosen på honom tog några skedar mat och så var det där. Mjölken ville han inte heller dricka upp. Men då pastillerna togs fram var han snabb på att dricka upp den. Små knep brukar alltid fungera. Så länge knepet inte handlar om godis! Emelia, hon år må ni tro! Novalie var inte heller så krånglig med maten som hon är här hemma.

Efter maten kom vi hem. Det var tre små trötta mini människor jag fick bädda ner för dagsömnen, och hör och häpna! Dom sov alla tre, på samma gång! Inget krångel, inget marr och pirr. Den här mamman var en mycket glad mamma igår. Inte för att jag kan klaga om det idag heller.

Jag börjar nu känna mej lugnare inför dagisstarten. Dom verkar trivas bra, i alla fall med oss där. Hur det blir nästa vecka vete Gud. Jag som har svårast att lämna barnen på dagis, traumor traumor, har 'förar-tur' hela veckan. Jag hade hellre hämtat hem dem men jobblistan satt stop för det. Hoppas det går bra. Jag är beredd på gråtande barn och en klängande hängande liten Mini (Emelia har fått smeknamnet Mini). Jag kommer inte heller att ha det enkelt att lämna dom där. Måst försöka hålla ansiktet framför dem, jag kan lipa bäst jag vill hela vägen till jobbet.

Så kommer vi till jobbet. Jag har inte varit där nu på ett X antal år. Allt är nytt på nytt, ny förman, nya kollegor, nya system.. Jag är lite tudelad. Visst ska det bli skönt att få komma bort hemifrån en stund, ut bland folk. Men tillika känns det..lite konstigt och igen, helt nytt.
Sen har jag ju ännu också skola varje Tisdag kväll. Av en slump fick jag Tisdagen ledig då hon hade glömt bort att jag behöver ledigt då. Företagsekonomi är kanske inte mitt favorit ämne men hellre är jag nog där ändå. Med Hippo och Ette <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar