söndag 9 juni 2013

Dagisbyte

Jag vet inte om jag redan nämnt det men våra barn har fått dagisplats på ett nytt dagis! Dagisstarten är i början på September. Nu brottas jag med blandade känslor. Jag har alltid tyckt att dagis är bra för barn, där får dom leka med andra barn, nu med blivande klasskompisar dessutom. Där lär dom sej att respektera andra barn och ta hänsyn till deras känslor and so on.
Men efter våra erfarenheter från det kommunala dagiset har jag som sagt blandade känslor.

Allt verkar bra, vi har redan bekantat oss med dagiset två gånger. Före dagisstarten får barnen ännu bekanta sej med personalen här på hemmaplan! Det är ett bra system tycker jag, tummen upp för det!

Novalie var inte det minsta blyg, svisch sa det så fort vi kom innanför porten. Miliam stod fastklistrad vid mitt ben. Och senare visade han upp sin 'bästa sida', vilket betyder att han skrek, slog och slängde sej raklång på marken och bankade huvudet i marken.
Emelia sov sej igenom besöket, en gång öppnade hon ögonen och undrade vad det var för tanter som tryckte upp sina ansikten mot hennes.

Vi blev också inbjudna till vårfesten. Barnen var så duktiga! Dom trivdes speciellt bra i lekrummet. Det var trötta små knoddar vi kom hem med den kvällen.

Det blir nog bra det här! Bara jag bearbetar traumat det kommunala dagiset bjöd på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar