måndag 10 juni 2013

Bokat

Planerna dom samplar sej på hög. Nästa vecka bjuder jag på en riktig överraskning åt barnen. Jag har nämligen bokat en kryssning åt oss! Med på resan får vi också min lillasyster.
Novalie har pratat, i vad som känns som en evighet, om stora båten och om hur mycket hon längtar efter att få leka i bollhavet igen. Her wish is my command!

Inte har jag tänkt att vi skall ta det lugnt inkommande helg heller. Jag har redan meddelat mannen i huset att vi överraskar barnen med en utflykt till Mumindalen med picknick på stranden och allt (för att slippa äta den usla maten som dalen erbjuder och för att spara in pengar).

Undrar vilka datum jag kan pricka in Högholmen och Puuhamaa utflykterna. I sommar vill jag hinna göra så mycket som möjligt tillsammans med mina barn! Nästa sommar går i arbetets tecken igen.

Det är sommar gott folk! Det är utflykternas tid, spontanistiska nyckens tid och tid att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar