fredag 8 mars 2013

Sjukstugan (en populär rubrik just nu)

Tänk hur en resa till fastlandet kan vara så farlig, inte livshotande precis, men följden av den fick vi betala för i ca. en veckas tid nu. Alla utom karlarna i huset (hur typiskt är inte det).
Jag har mått dåligt i flera dagar nu, men Novalie fick betala ett större pris.
Natten mellan Tisdag och Onsdag överraskade hon oss med att kasta upp i vår säng, sen i wc:n och till sist på soffan. Efter det lugnade det ner sej, tills Onsdag morgon. Samma visa upprepade sej ända tills igår.
Passande klädsel den här veckan för Emelia skulle vara en helkropps blöja, helst en mumie liknande utstyrsel. Hon har gått igenom hela sin garderob, tvättmaskinen har minsann fått snurra på.
Själv har jag mått pyton. Jag har väntat och väntat på min tur att kräkas. Men istället har jag varit sjukt trött, frusit och mått jävligt illa.
Och alla tre har vi varit gnälligare än vanligt. Stackars Marcus.

Idag har Miliam verkat lite hängig och blekare än vanligt. Så kanske vi snart är inne på round two..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar