lördag 7 april 2012

Dödstrött

Någon som har förslag på hur jag skall gå till väga för att höja hemoglobinet? Senaste kontrollen gav inte det resultatet jag hoppats på. Nu ligger hemoglobinet på ynka 99, det vill säga 21 under minimi på det ''normala'' 120 för kvinnor. Järntabletter hjälper inte, har försökt med alla olika järn preparat som finns ute på marknaden! Men varje gång har det slutat i allergiska reaktioner. Har dessutom ändrat på min kost för att få järn i mej, som mörkt bröd som jag i vanliga fall hatar!

Please help me! Orken står på noll sträcket!

2 kommentarer:

  1. Kreuterblut. Örtsaft på flaska som får från aptektet. De gånger jag haft riktigt lågt hemoglobin har det hjälpt genast. Gott smakar det inte och är inte heller så billigt. Men kanske du också testat på det. Sen så ska du ju inte ta mjölkprodukter med hjärntabletterna och helst nån c-vitamin till det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testat! Det hölls tyvärr inte nere länge. Fick utslag, stegring, ännu mer illamående.. Nu måste jag komma på ett annat alternativ än järntabletter/saft för att höja hb, den här tröttheten håller inte i längden med två busar här hemma!

      Radera