tisdag 10 april 2012

Bra boktips via skolan!

Jag har nu suttit och funderat ett bra tag på om jag skall fylla min bokhylla med böckerna som rekommenderades på föreläsningen eller om jag skall låna dem på bibban. Med tanke på pengabrist för tillfället valde jag bibban. När pengabristen lättar en aning och om böckerna är till någon hjälp köper jag dom garanterat! Som alla böcker om småbarnsfostran och dylikt är dom så klart svindyra.
Nu har jag dock två böcker reserverade.

  - Kay Karlsson - Anknytning: om att tolka samspelet mellan föräldrar och små barn
  - Liisa Keltakangas-Järvinen: Pienen lapsen sosiaalisuus


Skall dessutom plocka upp tre andra böcker senare idag:
 
  - Liisa Keltakangas-Järvinen: Temperamentti, stressi ja elämänhalinta
  - Liisa Keltakangas-Järvinen: Temperamentti: Ihmisen yksillölisyys
  - Liisa Keltikangas- Järvinen: Hyvä itsetunto


Jag som inte gillar att läsa på finska. Engelska går bra, men inte finska. Ändå är jag någorlunda flytande i språket, konstigt. Beror nog på finnarnas inställning till svenskan.. Men det tar vi en annan gång!

2 kommentarer:

  1. Jag sku villa läsa böckerna om temperament. Det är så intressant med olika temperament.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du två alternativ, antingen spenderar du en liten förmögenhet på att köpa böckerna eller också lånar du dem från bibban! Jag kommer nog att läsa om barnets självförtroende först.

      Radera