måndag 9 april 2012

Desto närmare vi kommer..

beräknad förlossnings datum, desto mer förlossnings mardrömmar har jag!

Mina två andra förlossningar har gått otroligt fort. Som förstföderska inbillade jag mej en lång utdragen förlossning med olidliga värkar - tji fick jag! Allt var över på 6 timmar och 5 minuter från första värken!
Miliam hade också bråttom. Han kom på 5 timmar och 5 minuter. (5 dagar över beräknat datum, likaså storasyster!)

Nu är jag övertygad om att vi inte hinner fram till sjukhuset i tid. Ungen kommer att födas hemma i hallen, eller senast på en av färjorna. Jag är livrädd att vattnet går här hemma. Efter vattengången går allting väldigt fort! Medi heli har ingen chans att hinna ut i tid, även då flygturen endast tar 20 minuter - åt ena hållet. Men då du ligger där med värkar värre än du kan föreställa dej känns 20 minuter som en evighet, skulle jag tro. Ambulansen då? Det beror på var den befinner sej för ögonblicket, sällan dock på vår lilla ö, om dom inte har ett utrycknings uppdrag.

Jag kan ännu tillägga att ha beräknat tid tills Juli inte är den bästa tiden då det är sommar säsong här i skärgården. Speciellt om hon bestämmer sej för att komma på Söndag eftermiddag/kväll. Förkörs skyltar skulle inte sitta helt fel för tillfället..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar