fredag 10 februari 2012

Dårar i trafiken.

Jag har nämnt det förut, om hur 'dagens ungdomar' inte kan köra - enligt den äldre generationen. Men int är dom något bättre på det heller. Denna förare har helt klart fått sitt körkort ut en Kellog's Cornflakes paket! No doubt about it!

Förra Onsdagen hade jag ett möte med min lärare på Axxell, där vi gjorde upp en personlig studieplan. Det var en intressant diskussion som gav mycket. Nu gäller det att hitta en praktikplats, för totalt 90 timmar. För min del måste jag hitta en plats snarast, helst vill jag få det 'understökat' före jag blir höggravid. Dessutom ser jag så otroligt mycket fram emot det så jag kan knappt bärga mej, vilket påminner mej om att jag måste ringa till Pargas stad och höra om möjliga praktik platser.

Föret var ju inte de bästa och jag satt mest och kramade om ratten hårt hårt och bad om att hållas på vägen. Mest på Nagu då, fan det var halt! På vägen ner mot färjan märkte jag hur en bil med hög hastighet närmade sej, jag körde enligt hastighetsbegränsningen, bilen placerade sej självklart fast i reven på min bil - om man får skriva så. På en raka signalerade jag åt föraren att köra förbi. Men nej. Istället bestämde sej dåren för att köra förbi i en uppförsbacke, en minimal sådan med en brant kurva precis bakom, siktet var ju inte det bästa möjliga. Skit samma tänkte jag om det smäller i den idiotens bil! Själv hamnade jag förståss att bromsa in, vilken jävla tur! Idioten hade släpvagn fast på bilen och kurvade in rakt framför! Han fick sej med långljuset.

Senare såg jag att han åter igen 'satt fast' bakom en annan bil som han hängde fast i. Den bilen väjde. Han vann inte mycket på sin körstil, när vi kom ner till stranden var han ca fem bil längder framför mej. Vi åkte över på samma färja, vilket resulterade i att bilen körde framför mej, ingen annan var mellan oss. Jag hoppades så innerligt att han skulle vända av på vägen, hans körstil var faktiskt farlig, inte bara för andra men för honom också! Men de gjorde den förstås inte. Han körde framför mej hela väggen till nästa färja.

Efter att Novalie kom till världen har jag blivit otroligt försiktig i trafiken, jag vill helst slippa hem helskinnad till min familj. Därför irriterar jag mej på ett sånt ansvarslöst körande! Och tro mej, ansvarslös var han till 100%! För det första såg jag på långt håll att hans möbler, som han hade på släpvagnen, inte satt fast ordentligt. Redan ett pressu hade hjälp! Därför höll jag ett enormt avstånd mellan oss. Klokt tänkt, för på en raka ner mot den andra färjan kom ett bord loss! Panikbroms! Aldrig hade jag trott att ett bord kunde flyga så långt! Gissa om jag blev arg! Jag gasade efter gubbjäveln och gav honom med både 'hornet' och långljus. Han stanna! ''Ei kai suhun osunut'' Som tur inte! ''Noh, se oli kuitenkin menossa roskiin'' fortsatte han. Vem fan hämtar ut rosk från Pargas ända till Korpo??

Följande dag då jag tog en skön liten kaffe paus på Café Caphorn  kommer idioten instövlandes. ''Hei, me tavattiinkin eilen'' sa han hur glatt som helst. Mmm, mumlade jag och gav honom en mördande blick. Fem sekunder före det hade jag berättat för Marcus syster om idioten i Volkswagen och så står han plötsligt där! Dit för mitt glada humör. Tack för de gubb jävel!

P.s: Bordet och en hylla som han måste ha dumpat där då han vände om för att ''plocka upp bordet'' ligger fortfarande kvar på dikeskanten. Vart kan man anmäla idioter som han? Tänker banne mej göra de!

Precis nyss fick jag dock goda nyheter, som i varje fall lite för tankarna bort från vad som skulle kunnat ha hänt! Blue-ray hemmateatern jag köpte från netanttila går inte att fixas, jag får en ny. Dock inte en likadan, tack gode Gud för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar