söndag 12 februari 2012

Barnbilstolar

För tillfället håller Miliam på att växa ur sin urgulliga barnbilstol - Jag sååå älskar den, ljuvlig färg, säker att åka i och på alla sätt bäst! Jag är sååå glad att vi får användning av den en gång till, sen far den nog till salu. Stolen han använder för tillfället är Britax Baby-Safe plus SHR II, den officiella färgen är Leon - här kallar vi den turkos. Min absoluta favorit färg!

Stolen jag nu har i siktet är även den en Britax (Baby Römer), turkos färgad - vad annars? Britax Multi-Tech - II. Vad jag gillar med den är att säkerheten! Säkerheten kommer alltid först, speciellt då det gäller barn! Det bästa med den är nog att det går att åka åt både hållen - alltså med ryggen mot färdriktningen och även med 'näsan först'.

Då jag väntade Miliam läste jag mycket på om barnbilstolar. I mitt tycke är Britax ett av dom bästa märkena ute på marknaden, Maxi Cosi placerade sej även den högt på min lista. Tyvärr är dom en hel del dyrare. Vad jag själv dock aldrig ens skulle fundera på är Graco. Nu hittar jag förstås inte sidan med alla testresultat. Jag delar den förstås mer än gärna med mej när jag snubblar över den igen!

Nu hjälps det inget annat än att sätta ut prylar på huuto.net och hoppas på en extra slant i kassan. Någon som kanske behöv en roskis för illaluktande blöjor? Har även fyra rullar med roskis påsar som hör till, om jag minns rätt kostade enbart påsarna 11€ st. Har dessutom en överlopps barnbilstol, färg lime. Märket måste jag kolla för att vara säker. Den lossnar för 45€ självklart är den okrockad! Länkar till huuto.net när jag har fått in prylarna. Baby kläder säljs också, efter Juli, om jag kan hålla mej på linjen att inte ta reda på könet..

Drömmarnas barnbilstol hittas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar