onsdag 1 november 2017

Första November!

Härmed meddelar jag att jul säsongen officiellt har börjat i vårt hus!

Jag vaknade på så gott humör i morse. Första November! Äntligen får jag börja pynta! Och ja ja, skippa nu ''men det är allt för tidigt'' pratet. En månad för juldekorationer doesn't cut it! Så nu hänger det glitter i alla dörröppningar, julstjärnan hänger i köksfönstret och mommos stickade julgubbe och tomtemor har kommit fram.
Hoppas Ma kommer hem någorlunda tidigt så får han hjälpa till och hänga upp julbelysningen i flaggstången också! Så är jag lite nostalgisk också och vill ha en utegran med olika färgers belysning. Om vi kanske skulle få belysningen upp i år..

Jag såg att butikerna började sälja pepparkaksdeg i Oktober redan, tänkte nu köpa hem några plattor och baka nu i helgen. Vi har redan inskaffat några nya formar, Finland hundra år i all ära.

Jag älskar julen! Men var är snön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar