fredag 3 november 2017

Hundlöss

Happy happy joy joy. Alla tre hundar har löss!

Vi har lagt märke till att hundarna har kliat sig lite mer än vanligt men inte hittat ett enda spår av någon lus. För det var min första tankar, ou yeah, löss.
Igår när vi hade vårt dagliga kvälls pajande med Poika la jag märke till några små kryp som kröp runt i pälsen. Först tänkte jag att det var fästingar. Men Poika är den som haft minst av dom och allra minst fem på en gång! Så jag påta ut dom från pälsen och börja min Google research. Och var det nu sen inte löss. Suck!
Det är i alla fall lätt att behandla, tänkte jag, och så hade vi turen med att vi faktiskt hade Fronline hemma i skåpet. Men. Precis som med hår löss skall nu alla säng kläder, soffan, fåtöljerna och alla andra textiler tvättas. Nej fan säger jag bara!
Jag gör väl jul storstädningen lite tidigare i år då än alla andra år. Det kanske är bättre så ändå, så behöver jag inte göra en storstädning efter resan då jag ändå säkert är trött.
Och som tur smittar inte hund löss på människor! Då skulle jag ha blivit tokig!

Ma, rolig som han är (om du frågar honom) sa att det nog är ett desperat försök av Poika att försöka hindra mig från att resa till Tyskland för att inte bli ensam lämnad med ''pappa''. För om någon av våra hundar är mamis så är det Denver!

Men en sak som jag inte har fått klart för mig. Vart i helvete kommer lössen ifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar