tisdag 31 oktober 2017

Essen

Nu känns jag fjärilar i magen, svagt i knäna och en aning illamående.
Jag har bokat flyg till Tyskland!
En mycket kär brevvän till mig fyller trettio år och ordnar fest. Och jag var en av dem som blev inbjuden! Nu slipper jag äntligen till Tyskland som jag alltid velat!

Förutom party party har vi planerat in en massa aktiviteter. Bland annat lite shopping. En snabbvisit till Holland, så nu kan jag dra sträck över ett annat resmål jag velat till. Och julmarknad! Har ni nån gång sett bilder från en Tysk julmarknad? Alltså, wow! Det är ingen Ekenäs höstmarknad precis. Här satsar dom stort!
Bilderna här till vänster fick jag av min kompis förra året. Och redan då la jag till en Tysk julmarknad på min 'måste besöka lista'.
Jag får äntligen shoppa loss i Primark och Action som så många i Tyskland prisar. Inte bara Tyskarna för den sidan.

Vad som gjorde resan möjligt är att jag får bo hos min brevvän. Soffan lär inte vara bekväm men skit nu i det! Jag slipper till Tyskland!

Det här året är en riktig ''brevväns get together' år. På sensommaren träffade jag två brevvänner i Helsingfors för ett förlängt veckoslut. Då firade vi bröllop och tog kanske en och annan kall för mycket i Helsingfors nattliv.
Jag är verkligen så glad över den vänskap vi har skapa av att bara sätta penna mot papper!

Nästa månad kommer bloggen att svämma över med reseinlägg! So be prepared!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar