onsdag 26 oktober 2016

Sex år som gifta

Nu är det redan sex år sen den kalla, blåsiga, ruskiga och regniga Oktober dagen vi gav våra löften åt varandra. Sex år sen vi stod vid altaret nervösa och glömde bort att knäböja oss. Hela sex år! Det är otroligt hur tiden går! Det känns som igår. Men det är ju sex hela år sen!

Den tionde oktober firade vi lite smått vår bröllopsdag. Jag fick tre kallor, precis dom där underbara blommorna jag hade i min brudbukett. Jag älskar kallor, dom är så himla fina!

Jag hade också planer på att överraska Marcus. Sjätte bröllopsdagen är ju socker bröllop. Jag skulle baka en sockerkaka, eller sprängdeg som Marcus kallar den eftersom jag aldrig lyckas få den ordentligt gräddad. Det är vår lilla inside joke. Det skulle ha varit lite roligt på vår bröllopsdag. Men nu blev det inte så.

Istället bokade jag en hotell natt åt oss. Med en natt på ett hemsökt hotell, en spök guidning, tre rätters middag och frukost på Svartå slott.

Nu är det ju ett ganska udda val för en bröllops årsdags firande och jag har fått en massa negativ respons. Vilket känns tråkigt, för det är ju vårt val. Det är vår bröllops årsdag. Och vi ville göra något annorlunda än en kryssning vi brukar åka på.

Svartå slott har dessutom en så rik och intressant historia! Ända sen barnaben har jag fantiserat om hur det skulle vara att bo där. Och hur det var förut. Och så har jag spanat efter spöken. Och jag har alltid velat komma upp på vinden! Och nu går det i uppfyllelse!

Vi ser verkligen fram emot nästa vecka. Och jag är verkligen mer än nöjd att vi tog just det här beslutet! Vi får egentid, och en annorlunda årsdags upplevelse som vi länge kommer att minnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar