tisdag 25 oktober 2016

Julklappar

Årets första julklappar är inhandlade! I år försöker vi hålla julklapparna till ett minimum och hålla kostnaden nere. Sakerna jag köpt än så länge har alla varit på rea eller på kampanj. Vi vill också köpa saker som barnen har någon slags nytta av men också köpa saker det vill ha.

Miliam har länge pratat om en verktygslåda. Han fick en till födelsedagen men han var så besviken på att verktygen var av plast. Nu hittade jag denna verktygslåda på clas ohlsons för 17,95€. Och verktygsbältet för 9,99€. Så jag är nöjd. Verktygslådan innehåller; 8 oz hammare, kombinationstång, vattenpass, vinkelhake, 1,5 meter måttband, penna, stjärnmejsel, spårmejsel, och en modellsåg för trä/metall/plast. Verktygsbältet köpte jag separat. Så det är absolut värt priset! Jag köpte även ett boxningssätt från Lekmer som var på rea. Sist när jag kollade var den slutsåld.

Åt Novalie köpte jag tre mini korsstygns kit. Dom var 4,13€ styck på eBay. Jag var runt hennes ålder då jag sydde min första korsstygns julgubbe och jag glömmer aldrig hur nöjd jag var då den var klar. Tyvärr har jag den inte kvar. Nu skulle det ju vara roligt att se mina små kråkfötter till stygn. Jag blev dessutom positivt överraskad då jag såg att det var ett Dimensions kit. Deras mönster är färgade och mycket lättare att sy av. Så jag är nöjd, igen, haha.

Jag har också köpt varsitt sähly set åt flickorna. Om jag minns rätt kostade dom runt 12€ och då innehåller dom två majlor, en boll och så målet förstås. Även som är från Lekmer.

Jag har ännu en hel del kvar på listan jag ska inhandla. Svårast i år är ändå Emelias julklappar. Vad köper man åt en fyraåring? Frågar jag som hade en fyraåring i huset ifjol också, haha.

Vad har ni köpt åt era barn? Kanske jag kan få lite idéer från er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar