tisdag 2 augusti 2016

Fyra och fem

Min bebs, som Emelia numera kallas för, har fyllt hela fyra år! Fyra! Nu skulle jag verkligen vilja stanna tiden och ge växtförbud åt barnen. Åt alla tre. Novalie börjar första klassen om två veckor! Emelia blev fyra och Miliam fyller fem den fjärde Augusti. Nej, jag vill inte! 

Förra Söndagen hade vi givetvis fest för våra stora barn. Barnkalas har vi inte ännu haft men ett gemensamt är tanken att dom ska ha. Jag orkar inte med två separata.

Emelia är inne i en Barbie period nu. Så hon fick tre barbien i present. Och Barbie prydde tårtan också. Miliam fortsätter på lastbils banan. Fast till födelsedagen önskade han sig faktiskt annat än lastbilar också. Han fick bland annat brandkårs utrustning och ett verktygsset. Vad vi sen ska hitta på åt honom vet jag inte. Vi är ute i sista minuten igen..

Baby vaknade först av oss alla på sin födelsedag. Hon låg och väntade en stund men när hon tröttnade på att vänta ropade hon "hallååå det är min födelsedag idag" så det ekade i hela huset. Så vi bad henne att gå tillbaka till sängen och vänta där medan vi försökte hitta tejp och paketera in hennes present. Där var vi ute i god tid igen..

Hon var solskenet själv när vi kom intågande i sång och med tre presenter i händerna. Novalie och Miliam måste ju också ge en varsinn present. 

Resten av dagen gick åt att remonta på huset så det blev tårta följande dag. Det skar nog lite i mitt mammahjärta när jag sent på kvällen insåg att vi inte ätit tårta den dagen. Men hon verkade inte lida av det. Det blev ju godisdag båda dagarna det veckoslutet.

Jag brukar ju skoja med att jag har tvillingar så länge dom är jämngamla. Så nu skall jag njuta av dom två sista tvillingdagarna vi har kvar. Mina små ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar