onsdag 24 juni 2015

Oopsie bröd

"My hobbies include eating and complaining that I'm getting fat"

Nu har jag tagit i det! Jag har börjat äta enligt lchf (low carb high fat) dieten. På två veckor tappade jag fyra kilo, sen har det stått still för jag började fuska lite (sockersuget vann, vad kan jag göra åt att Fazers popcornsplatta är sååå god?). Men jag vet ju i alla fall att det funkar på mig, så vi tar nya tag!

Målet är att få tillbaka min "gamla" kropp som den var före medicinerna fick mig att svälla upp. Kläderna väntar snällt i klädskåpet.

Jag tvekade inte en sekund då jag blev tipsad, ja, jag började faktiskt samma dag! Min första måltid var lindströmsbiffar med blomkålsmos. Mosen hade jag kunnat skippa, hunden tyckte dock om den (Marcus skämta att nu hamnar hunden också på diet). Efter det har jag testat på en massa olika recept. Fetaost köttbullar vill jag rekommendera åt alla! Så himla goda! Smeten blir dessutom inte lika kladdig och sliskig som "den vanliga". Dom och sparris med vitlök och kapris är än så länge favoriterna.

Idag ville jag ha något annat än bacon och ägg till frukost så jag bakade oopsie bröd, la lite ägg och majonnäs på och njöööt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar