lördag 27 juni 2015

Födelsedags presenter

Det är under en månad tills minstingen fyller tre år och ca. två veckor senare fyller Tisen fyra.

Jag har inte lagt ner mycket tankar på vad dom ska få till födelsedagen.

Miliam önskar sig som vanligt en ny lastbil. Men eftersom hela feta släkten vet vad han önskar sig så är risken stor att han får många. Så själv vill jag ju ge honom något annat. Jag har länge funderat på att skaffa en "leksaks mönkiä" som inte har allt för hård hastighet. Men Marcus är inte med på det. Han har ju i och för sig en point i sitt argument. Hur länge håller nu sen akkun att köra med före den måste laddas om? Och sen ska den ju laddas i flera timmar. Men en riktig vill jag inte skaffa åt honom fast det säkert sku gå bra att skurra runt med den i stugan (jag är överdrivet orolig när det kommer till grejer med hög hastighet).
Sen är den ju ganska dyr också.

Till Emelia tänkte jag mig en ny sångbok. Vi har ju redan två som vi beställt från adlibris som är väldigt populära. Favoriten är nog Astrid Lindgrens sångbok. Kalle Theodore är nog en av favoriterna och enligt Miliam handlar "När mamma var liten" om mig, jag är inte så säker på att jag tar det som en komplimang. Nu finns det en ny sångbok på adlibris som jag är sugen på. Vi sjunger annars också mycket i den här familjen (fast alla är vi tondöva) så det sku nog inte vara en helt dålig idé.

Men. Vi är väldigt viktiga med att allt ska vara rättvist. Så att köpa t.ex en mönkiä åt Miliam som kostar skjortan och en sångbok åt Emelia för 25€ är ju inte precis rättvist. Novalies present kostade ju dessutom också omkring 25€. Visst kan man jämna ut det vid julen men det känns lite dumt att göra det så. Då kan dom istället alla få något värdefullare.

En mönkiä sku dessutom vara en bättre sommar present till dom alla. Som studsmattan var och nu i år spindelgungan. Jag har som vana att dom får något nytt på våren att leka med på sommaren.

Vi får nog fundera vidare på Miliams present. Ännu har vi ju lite tid kvar.

Kalaset kan vi ju ändå börja planera på nu. Med endast två veckors skillnad tar vi bådas på en gång. Det känns lite onödigt med två separata kalas när dom ännu är så små (fast det lär väl bli det i alla fall när släkten på båda sidorna tycker om att dela upp sig..).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar