fredag 26 juni 2015

Hemma med prinsessor

Idag på förmiddagen hade jag mina prinsessor hemma medans lill prinsen åkte på "jobb" med pappa till Houtskär. Där ville Miliam lasta tre fulla flakor med (lördags)godis, jag är inte så säker på att jag skulle vilja ha godis från en roskalava?

Det är konstigt hur annorlunda det är att "bara" ha två av tre hemma. Det går så mycket lugnare till. Emelia är vanligtvis inte den lugna typen. Det ska vara högt ljud och hård fart, helst ska hon vara överallt på en gång och göra sin egen grej. Medans Novalie är den lugnare sorten som helst lägger pussel eller spelar på plattan (pedagogiska spel). Fast visst kan det vara fart i den ungen också, speciellt med jämnåriga kompisar. Hon blir liksom lite utanför med två andra syskon som är så nära i åldern. Miliam och Emelia drar mera jämt. Fast nog leker dom alla tillsammans.

Nå, på förmiddagen var det bara vi tre. Flickorna klädde ut sig till Elsa och Sofia, två väldigt viktiga typer här hemma! Miliam brukar dra drakkostymen på.

Fina var dom i alla fall och jag fick knäppt några fina bilder på mina hjärtan.

Min favorit är nog den när vi går ner till växthuset då dom båda håller upp sina klänningar så dom inte blir smutsiga. Precis som disney prinsessor gör.

Nu börjar det hända grejer i växthuset också! Tomat plantorna har vuxit till sig ordentligt och tomater lär det bli!

Mest överraskad blev jag över sallads bädden! Så tätt det ser ut att växa, ändå tyckte jag jag lämnade redigt med rum mellan dem. You live and learn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar