tisdag 23 juni 2015

Äntligen!

Nu är jag tillbaka! Jag har länge menat ta tag i bloggandet igen men ville ju självklart ha alla inlägg på samma blog! Jag viste inte hur jag skulle överföra dem så jag gjorde det jag är bäst på.. sköt upp på alltihopa! Idag tog jag ändå tag i det, och lyckades! Jag måste erkänna att jag är riktigt stolt över mig själv, haha! Vem hade kunnat tro?

Så vad har hänt sen Februari? Massor såklart.

Det största är nog att mitt mående har hållits stabilt (halleluja)! Jag har orkat mer, varit gladare, lugnare och kunnat njuta av barnen på ett helt annat vis! Jag har inte varit den där irriterade morsan längre. Det har gjort att vi har ett tightare förhållande med barnen. Emelia är den som mest knutit sig ann. Hon är min lilla babian (hennes ord).

Den ungen är en riktig filur! Hon har dom mest roliga grimaser, idéer och myror i byxorna! Hon har blivit helt famntokig, hon ska hela tiden upp i famnen. Om jag nekar ska hon kramas och pussas istället, för då slipper hon ju upp i famnen i alla fall. Vem kan nu säga nej till det?

Miliam har blivit helt besatt (mycket mer än förut) av lastbilar och traktorer. Hans framtids planer är att köra traktor, taxi, bli pilot och köra lastbil, i den ordningen. Han ska dessutom bli faffa, men ska skippa egna barn!?

Novalie har blivit stor. I höst börjar hon i förskolan! Iiik! Hon är kreativ. Igår fick Marcus ett halsband av henne som hon gjort i dagis. Hennes vägg är full med prinsess och regnbågs teckningar och kylskåps dörren är fylld med fjärilar (som hon klistrat fast med modellera).
Hon har också kommit på att det är kul att skrämma upp sina syskon med spökhistorier - som Emelia sen berättar vidare åt mig. Men själv är hon rädd för morran.

Så bjuder jag på en bild från Midsommaren då jag bad barnen sätta sig på rad och se ut som om dom sku tycka om varandra.. det slutade såhär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar