söndag 7 juli 2013

Simppare

Vi köpte en ny simdräkt åt Novalie som tyvärr visade sej vara allt för liten. Hon blev sååå besviken. Jag lovade att beställa en ny. Så idag har jag försökt hitta en som hon skulle kunna tycka om och en som vi godkänner. Jag har klickat in mej på Zalando, Lindex, Kappahl, H&M., Lekmer..
Överallt bjuder dom ut bikinin, från riktigt, riktigt små storlekar! Aldrig att vi skulle klä Emelia, som nu använder 74/80 i klädstorlek, i en bikini! Inte heller får Novalie dra på sej en sådan!

På Lekmer hittade jag två helbaddräkter i storlek 110/116 som jag lät Novalie välja mellan. Hon valde den här fina simpparen med stjärnor.

På alla sidor jag klickat mej in på idag har majoriteten av simdräkter bestått av bikinin. På Lekmer bestod utbudet av sju bikinin och enbart två helbaddräkter! Två!

Hur var och en klär sina barn är förstås deras eget val. Vi har gjort vårt val. Inga bikinin på en mycket lång, lång tid ännu!

2 kommentarer:

  1. Hemskt med bikinin på små barn! Undrar just hur dessa föräldrar tänker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det anses väl vara 'normalt'? Du vet det där vanliga 'men mamma, alla andra har ju en bikini!' ;) Å så är det säkert sååå himla sött.. å mer hud att bränna, he. Men som skrivet, alla gör ju som dom vill.

      Radera