måndag 1 juli 2013

100 böcker på ett år

Jag råkade snubbla över en blogg där bloggskrivaren utmanat sej själv att läsa hundra böcker på ett år. Nu hinner jag dock inte haka på den utmaningen i år, men nästa år! Då hakar jag banne mej på!
I år har jag dock hunnit med en hel del böcker. En lista över böcker jag hunnit läsa i år skall det dock bli. Den får jag fylla på vartefter då jag inte minns alla jag läst, men en del av dom skall jag väl kunna lista upp.

- En väg tillbaka
- Från Svartå till Fiskars
- Ett bipolärt hjärta av Rebecca Anserud
- Kullalla kirjailtu elämä av Esa Koskinen
- My brother's voiice av Stephen Nasser
- Rena's story av Rena Kornreich & Heather Dine Macadam
- Upplevelser i finska koncentrationsläger av Allan Asplund
- 3096 dagar av Natascha Kampus
- Lägerfånge A5272 av Eva Schloss & Evelyn Julia Kent
- Anne Frank, ett liv i förföljelsens tid av (Anne Frank stiftelsen) Ruud van der Rol & Rian Verhoeven
- Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg
- Mannen utan öde av Imre Kertész
- Mannen som glömde sin fru av John O'Farrell
- Sanningen om doktorn Josef Mengele och tvillingarna i Auschwitz - Eldens barn
- Eva Braun - Ett förlorat liv
- Raoul Wallenbergs sista dagar
- In sunshine and in rain

Som sagt minns jag inte alla jag läst igenom i år, några kan t.o.m vara böcker jag läste ifjol. Många titlar är redan bortglömda!


Nu när barnen sover sin dagsömn skall jag lägga mej bekvämt i soffan och påbörja en ny bok:
Det står ett rum här och väntar på dig - Berättelsen om Raoul Wallenberg.
Boken innehåller 694 sidor, det lär ta en tid att komma igenom den här boken!

---

Det sket sej redan. Mini vaknade så fort ordet 'boken' var färdig in knaprat.. Jag lovar att det finns inbyggt en mekanism som slår till så fort jag skall sätta igång med någonting! Så typiskt alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar